30 Views

OYNANIŞ SİSTEMLERİ GÜNCELLEMELERİ

8.0 Yaması’ndan itibaren VALORANT, kulaklıklar için üçüncü parti uzamsal ses yazılımlarını destekleyecek.

Uzamsal Ses, kulaklıklar için sanal üç boyutlu seyazılımlarıdır. Bu yazılımlar kulaklık kullanıyorken önünüzdeki, arkanızdaki ve hatta üstünüzdeki sesleri ayırt edebilmeyi kolaylaştıracak şekilde sesi işler. Örneğin bir ayak sesinin önden mi arkadan mı geldiğini anlayabilmek için faydalı olabilir. Müjdemizi isteriz, 8.0 Yaması’ndan itibaren üçüncü parti uzamsal ses yazılımları VALORANT’ta resmi olarak desteklenecek! Böylece VALORANT’ın ses ayarlarında yer alan HRTF dışında farklı seçenekleriniz de olacak. 7.06 Yaması’nda ses motoru üzerinde bazı değişikliklere gitmiştik. Bu değişiklikler o zaman henüz desteklenmeyen üçüncü parti uzamsal ses yazılımlarını kullanan oyuncuların sorunlarla karşılaşmasına yol açmıştı. 7.06’da üçüncü parti uzamsal ses yazılımları Windows ayarlarında açıldığında ses seviyelerinde büyük sorunlar ortaya çıkıyordu ve o dönemde elimizdeki tek çözüm bu sorunlardan etkilenen oyuncuların kullandıkları üçüncü parti uzamsal ses yazılımlarını kapatmalarını istemekti. 7.07 Yaması’nda bu uzamsal sesi destekleyen stereo kulaklıklar için bir düzeltme yapılmış ancak üç boyutlu ses sanallaştırılmaya izin verilmemişti. 8.0 Yaması’nda ise VALORANT’ın varsayılan Hoparlör Ayarları seçeneği “Stereo” olacak ancak Hoparlör Ayarları’nda “Otomatik Algılama”yı seçerek bu uzamsal ses çözümlerinin sağladığı tüm özelliklerin keyfini çıkarabileceksiniz.

VALORANT’ta uzamsal sesi nasıl deneyimleyebilirim?

  • 1. Adım: VALORANT’ın ses ayarlarını açın ve Hoparlör Ayarları’nı Stereo’dan Otomatik Algılama’ya alın.

1_-_SpeakerConfigAutoDetect_2023-12-14.png

  • 2. Adım: Windows ayarlarından “Uzamsal ses” ayarını açın. Denetim Masası’ndan ses ayarlarını açın ve kayıttan yürütme aygıtınıza sağ tıklayıp Özellikler’e basın, daha sonra da “Uzamsal ses” sekmesine gidin. Bu sekmede uzamsal ses yazılımını açabilir ve farklı uzamsal ses formatlarından birini seçebilirsiniz.

2_-_TurnOnSpatialAudio.png

Üçüncü parti uzamsal sesi nasıl kapatabilirim?

  • 1. Adım: Windows’ta üçüncü parti uzamsal sesi kapatmak için Denetim Masası’ndan ses ayarlarını açın ve kayıttan yürütme aygıtınıza sağ tıklayıp Özellikler’e basın, daha sonra da “Uzamsal ses” sekmesine gidin. Bu sekmede uzamsal ses yazılımını kapatabilirsiniz.

3_-_turnoffspatialaudio_720.png

Not: Bazı çevre birimleri donanım üreticisinin uzamsal ses yazılımıyla gelir. Bu yazılımların Windows’un Denetim Masası’ndaki ses ayarlarında değil de yalnızca yazılımın kendisinde görülecek şekilde açılıyor olması mümkün.

  • 2. Adım: VALORANT’ın ses ayarlarını açın ve Hoparlör Ayarları’nı Otomatik Algılama’dan Stereo’ya alın.

4_-_SpeakerConfigStereo.png

Halihazırda bir üçüncü parti uzamsal ses yazılımı kullanıyorum ama 8.0 Yaması’ndan sonra oyunun sesi kötüleşti. Bunu nasıl düzeltebilirim?

  • VALORANT’ta Hoparlör Ayarları kısmında varsayılan olarak Stereo seçilidir. 8.0 Yaması’nda bu ayar uzamsal sesle uyumlu değildir. Hoparlör Ayarları kısmında Otomatik Algılama’yı seçmek uzamsal sesten tam anlamıyla faydalanabilmeyi sağlar.

Sanal 7.1 USB kulaklıklar destekleniyor mu?

  • USB kullanan ve sanal 7.1 kanalı oluşturan kulaklıklar artık destekleniyor. Uzamsal sesin düzgün çalışabilmesi için lütfen kulaklık üreticinizin ses yazılımlarını ve sürücülerini yüklediğinizden emin olun.

VALORANT’taki Hoparlör Ayarları kısmında Otomatik Algılama’yı seçtim ancak Windows ayarlarından uzamsal sesi etkinleştirmedim. Oyunun seslerini USB bir kulaklık üzerinden alıyorum ama artık oynadığım ajanın repliklerini veya doğrudan önümden ya da arkamdan gelen belli başlı sesleri duyamıyorum. Bunu nasıl düzeltebilirim?

  • Eğer oyundayken bu sorunla karşılaşırsanız hızlıca uygulayabileceğiniz iki farklı çözüm var. Kulaklık sürücülerini yükleyene kadar VALORANT’taki Hoparlör Ayarları’nı Stereo olarak ayarlayabilir YA DA Windows ses ayarlarından uzamsal sesi etkinleştirebilirsiniz. (Windows Sonic, Windows’un dahili bir özelliğidir.) Ancak bunların ikisini aynı anda yapmadığınızdan emin olun. İkisinden birini seçmelisiniz. Bu durumda oluşan sorun bazı USB kulaklıkların Windows’ta 5.1 veya 7.1 cihazlar olarak görünmesinden kaynaklanıyor. Bu kulaklıklar 6 veya 8 ses kanallarının sürücüler aracılığıyla stereoya indirgenmesini gerektiriyor. Eğer bu sürücüler bilgisayarınızda yüklü değilse merkezden veya etrafınızdan gelen sesler oynatılamaz ve duyulamaz. Testlerimizde kulaklık üreticisinin ses yazılımını ve sürücülerini kurmanın bu sorunu çözdüğünü gördük.

Oyunda daha önceden yer alan HRTF ayarını beğeniyordum, hâlâ kullanabilir miyim?

  • Halihazırda var olan HRTF seçeneğimiz hâlâ oyunda. Eğer VALORANT ayarlarınızda HRTF etkin durumdaysa 8.0 Yaması’yla beraber oyuna girdiğinizde ayarlarınız değişmeyecek.

Önceden HRTF açtıysam ama başka bir uzamsal ses yazılımı denemek istiyorsam ne yapmalıyım?

  • Eğer VALORANT Hoparlör Ayarları’nda Otomatik Algılama’yı seçip bilgisayarınızda uzamsal sesi etkinleştirirseniz VALORANT uzamsal sesi açıp HRTF’yi kapatacaktır.

Bluetooth kulaklık kullanıyorum. Uzamsal ses yazılımımı açtığımda seste sürekli bozulmalar oluyor. Bunu nasıl düzeltebilirim?

  • Test sırasında bu sorunla karşılaştığımızda “Eller Boşta Telefon” ayarını kapatmanın Bluetooth kulaklıklar için bu sorunu çözdüğünü gördük. Lütfen bu ayarı kapatmanın kulaklığınıza entegre mikrofonu devre dışı bırakacağını aklınızda bulundurun. Bu ayara Aygıtlar ve Yazıcılar ekranına gidip kendi kulaklığınızı seçtikten sonra önce Özellikler sonra da Hizmetler seçeneklerine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Peki ya hoparlör kullanıyorsam?

  • HRTF ve uzamsal ses yalnızca kulaklıklar için tasarlanmıştır. Eğer hoparlör kullanıyorsanız HRTF ve uzamsal ses kapalı olmalıdır.

Bir erişilebilirlik özelliği olarak mono ses hâlâ destekleniyor mu?

  • Evet. Mono’nun HRTF veya uzamsal sesten faydalanamayacağını hatırlatalım. Bunun nedeni bu tekniklerin bir ölçüde sol ve sağ kanal arasındaki zaman ve ses farklılıklarını kullanarak çalışmalarıdır. Mono ayarını seçtiğinizde sistem ayarlarında uzamsal sesi açmanın bir zararı olmaz çünkü bu ayar yok sayılır. Mono ayarını etkinleştirirken veya devre dışı bırakırken değişikliklerin uygulanabilmesi için oyunu yeniden başlatmanız gerekebilir.

Üçüncü parti bir uzamsal ses yazılımı kullandım ancak baş dönmesi ya da mide bulantısına neden oldu. Neden böyle oldu?

  • Nadiren de olsa HRTF ve uzamsal sesin bazı insanlar üzerinde böyle bir etkisi olabiliyor. Eğer kullandığınız uzamsal ses yazılımının bu belirtilere neden olduğunu gözlemlerseniz lütfen uzamsal sesi kapatın veya başka bir yazılım kullanmayı deneyin.

Uzamsal ses rekabet bütünlüğünü etkiliyor mu?

  • Uzamsal ses bir ölçüde HRTF (Anatomik Transfer Fonksiyonu) işlemesi uygular. HRTF uygulayan her yazılım bir anatomik model üzerine kuruludur. Örneğin kulaklar arasındaki mesafe, kulaklarla omuzlar arasındaki mesafe, kulak kıkırdağının şekli ve birçok farklı ölçüm daha göz önünde bulundurulur. Bu ölçümler kafamızın etrafındaki seslerin zaman ve ses farklılıklarının bir modelini oluşturmakta kullanılır ve beynimizin çevremizdeki sesleri üç boyutlu olarak konumlandırmakta kullandığı ipuçlarını taklit eder. Sağ taraftan gelen bir ses, ses hızından dolayı önce sağ kulağınıza ve ufak bir gecikmeyle de sol kulağınıza gelir. Beynimiz bu ayrıntıları kullanarak sesin nereden geldiğini algılar. Her bireyin kendi anatomisine göre bu olayı tecrübe etme biçim ve alışkanlığı farklıdır. Kulağınıza en doğal gelen sesler anatominizle eşleşen bir HRTF modelinden gelecektir. Eğer anatominizle uyuşmayan bir HRTF profili kullanıyorsanız bir sesin önünüzden mi arkanızdan mı geldiğini ayırt etmek zorlaşabilir. 8.0 Yaması’yla deneyebileceğiniz uzamsal ses yazılımlarının sayısını arttırmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Kişisel bir tercih olmasının dışında HRTF yazılımlarının bir rekabet avantajı sağladığını düşünmüyoruz.

HRTF ve üçüncü parti uzamsal sesi destekleyen kayıttan yürütme yöntemleri:

Cihaz HRTF ile Uyumlu Uzamsal Ses ile Uyumlu
Kulaklık Evet Evet
Hoparlör Hayır Hayır
Mono Hayır Hayır

GİDERİLEN HATALAR

  • Genel
    • Windows fare ayarları üzerinden fare tuşlarının birincil ve ikincil fonksiyonları değiştirildiğinde Saf Girdi Süresi’nde ortaya çıkan hata giderildi.

BİLİNEN SORUNLAR

  • Takımlı Ölüm Kalım Savaşı
    • Silah noktasından Outlaw alındığında yanında yedek cephane gelmediğinin farkındayız. Şu anda bunu çözmek için çalışıyoruz.

Merhaba arkadaşlar! Yine ben, Jo-Ellen.

Bölüm 08 Kısım 01 ve 8.0 Yaması’na hoş geldiniz. 2024’ün ilk yamasında yeni bir silah dahil sayısız yenilik ve değişiklik oyundaki yerini alıyor. Keyfini çıkarın! Bir de her zaman olduğu gibi geribildirimlerinizi bizden sakınmayın. Bir kulağımız hep sizde.

Patch_Notes_Highlights_8_0_TR.jpg

GENEL GÜNCELLEMELER

  • Silah uğuru ekranında uğurlar artık isme göre alfabetik sırada görünüyor. Aradığınızı bulmanız daha da kolaylaşır diye umuyoruz!

AJAN GÜNCELLEMELERİ

agents-banner_deadlockupdate_orange.png

Deadlock

7.10 Yaması’nda gelen NanoÇekim (C) değişikliklerinin bir devamı olarak Deadlock’ın diğer iki yeteneği olan Sonik Sensör (Q) ve Bariyer Ağı’nın (E) da güçlü yönlerini ön plana çıkarmak istiyoruz.

  • Sonik Sensör (Q) yeteneğinin tetiklendikten sonraki hazırlanma süresini kısaltarak sersemletmesinin daha güvenilir olmasını sağlarken aynı zamanda yerleştirildiği noktadan alınıp tekrar yerleştirilebilmesini sağlayarak yeteneğe esneklik katıyoruz.
    • Sonik Sensör (Q)
      • Sonik Sensörler artık tur içinde yerleştirildikleri yerden alınabiliyor.
      • Sonik Sensör’ün yerleştirildiği noktadan alınma mesafesi arttı: 12 metre >>> 27 metre
      • Tetiklenme sonrası sersemletmeye hazırlanma süresi kısaldı: 1 sn. >>> 0,5 sn.
      • Sonik Sensör tetiklendikten sonra düşmanların yeteneği yok edebileceği süre kısaldı: 0,65 sn. >>> 0,5 sn.
      • Artık Deadlock ve takım arkadaşları yeteneğin etki alanı içerisindeyken hafif bir ses duyacaklar.
  • Bariyer Ağı (E) yeteneğinin duvarlarının uzunluğunu arttırarak benzer işlev üstlenen yeteneklere kıyasla daha geniş alanları bölebilmesini sağlıyoruz ve hızlıca yere atıldığında alana girişleri tamamen kapatabilme konusundaki güvenilirliğini iyileştiriyoruz.
    • Bariyer Ağı (E)
      • Bariyer Ağı duvarlarının maksimum uzunluğu arttı: 6 metre >>> 10 metre

killjoy-banner.png

Killjoy

Killjoy’un Taret (E) yeteneğinin koruduğu alanın genişliği, Taret’in otomatik olarak hedef tespit edebilmesi ve uzun bir görüş alanına sahip olması gibi başka güçlü yönleriyle bir araya gelince diğer savunma odaklı gözlem araçlarını epey geride bırakıyor. Taret’in görüş alanının küçülmesi Killjoy’u bu yeteneği yerleştirirken daha dikkatli kararlar almaya zorlayacak. Öte yandan Taret’in güncellenmiş görünümü hangi alanları koruduğunu daha anlaşılır kılacak.

  • Taret (E)
    • Görüş alanı küçüldü: 180 derece >>> 100 derece
    • Killjoy Taret’ini yerleştirdiğinde artık mini haritasında taretinin görüş açısının yansımasını görebiliyor.
    • Taret yeteneğine görsel efektler eklendi ve yetenek animasyonları yeni görüş açısını yansıtacak şekilde güncellendi.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

Kapı Düzenlemeleri

  • Etkileşime girilebilen kapıların yazılımında değişikliklere giderek kapıların ajan yetenekleriyle ve oyuncularla olan etkileşimini iyileştirdik.

icebox-banner.jpg

ICEBOX

Icebox geri döndü! Orta, B Yeşil ve B Turuncu bölgelerinde büyük değişiklikler var. Bu değişikliklerdeki amacımız Orta’yı ele geçirmenin her iki takım için de avantajlı olacağı bir durum oluşturmak ve çatışmaları daha tahmin edilebilir kılmak adına B Turuncu ile B Yeşil’den B Bölgesi’ne uzanan yolu basitleştirmek.

Saldıran Taraf Başlangıcı

  • B Geçit’ten Saldıran Taraf Başlangıcı’na bakan açıyı kapatmak için sol tarafa bir konteynır eklendi.

Copy_of_Icebox-Attacker-Side-Spawn-Before.jpg

Copy_of_Icebox-Attacker-Side-Spawn-After.jpg

B Yeşil

  • B Yeşil’de havada asılı duran konteynır oyuncular hem zeminde kaldığı hem de konteynırın üstüne çıkabildiği için buradaki çatışmaları fazlasıyla karmaşık hale getiriyordu. Bu konteynırı yukarı kaldırmak bu koridorda yaşanacak çatışmaları daha başa çıkılabilir kılacak.

Copy_of_Icebox-B-Green-Before.jpg

Copy_of_Icebox-B-Green-After.jpg

B Geçitin Dışı

  • Orta’yı tutmak her iki takıma da daha fazla şey katmalı diye düşündük. B Geçit’in içine hem Orta’yı hem de A Bölgesi’ni ve Savunan Taraf Başlangıcı’nı görebilen bir pencere yerleştirdik. Bu pencere haritanın diğer ucuna dönen düşmanlar üzerinde baskı kurma konusunda saldıranlara avantaj kazandırırken savunanların da B Mutfak veya Orta Kazan Dairesi’nden Orta’yı korurken daha fazla alan tutmalarını sağlayacaktır.

Copy_of_Icebox-B-Tube-Exterior-Before.jpg

Copy_of_Icebox-B-Tube-Exterior-After.jpg

B Geçit’in İçi

  • Duvara dayalı ve üst üste iki kutu yerleştirildi.

Copy_of_Icebox-B-Tube-Interior-Before.jpg

Copy_of_Icebox-B-Tube-Interior-After.jpg

B Kar Yığını

  • Orta’dan B Bölgesi’ne giden iki paralel yol vardı. Bu bölgede çıkan çatışmaları daha tahmin edilebilir kılmak için B Mutfak’a en yakın olan B Turuncu rotasını kapattık.
  • B Mutfak’a çıkan kar yığınını da kutuların üstünden sessizce inebileceğiniz şekilde düzenledik.

Copy_of_Icebox-B-Snow-Pile-Before.jpg

Copy_of_Icebox-B-Snow-Pile-After.jpg

01102023_WhatsNewInEp6ActIArticle_VALORANT_2022_E6-1_Article_Divider_Lotus_838x110_MB01.jpg

LOTUS

 

Lotus’ta saldıranlar savunanlar üzerinde kolayca büyük baskı kurabiliyordu. Tarafsız alanları düzenleyerek ve harita genelinde yaşam kalitesi güncellemelerine giderek savunanlara bölgeleri daha iyi tutabilmelerini sağlayacak daha fazla seçenek kazandırıyoruz.

A Ana

  • A Ana genişledi ve yeni kutular eklendi. Böylece savunanlar A Harabe kontrolü için savaşabilecekleri farklı seçenekler elde etmiş oluyor.
  • A Merdivenler’in dışındaki üst üste duran kutular arkalarındaki oyuncunun mermi yağmuruna tutulma ihtimalini azaltmak için kurşun geçirmez hale getirildi.

Copy_of_Lotus-A-Main-Before.jpg

Copy_of_Lotus-A-Main-After.jpg

A Geçit

  • Kırılabilen kapının etrafındaki alan genişletildi. Kırılan kapının dışarısındaki düşmanlarla çatışmak hep garip hissettiriyordu ancak bu değişiklik sayesinde bu odadayken çatışmaya girmek daha kolay hale gelecektir.

Copy_of_Lotus-A-Link-Before.jpg

Copy_of_Lotus-A-Link-After.jpg

A Kulübe

  • A Kulübe kapatıldı. Böylece Spike yerleştirme bölgesi daha anlaşılır ve geri alması daha kolay oldu. Savunan taraf başlangıcına doğru bakan bir hücre de eklendi ki savunanların bölgeyi tutmak için seçenekleri kısıtlı olmasın.

Copy_of_Lotus-A-Hut-Before.jpg

Copy_of_Lotus-A-Hut-After.jpg

B Bölgesi

Copy_of_Lotus-B-Site-Before.jpg

Copy_of_Lotus-B-Site-After.jpg

C Bölgesi

  • C Bölgesi’ndeki Spike yerleştirme alanı ve C Dönemeç’teki merdivenler buradaki Spike yerleştirme noktalarına esneklik kazandıracak şekilde güncellendi.
  • Bölgenin arka tarafındaki kutular düzenlendi.

Copy_of_Lotus-C-Site-Before.jpg

Copy_of_Lotus-C-Site-After.jpg

C Dönemeç

  • C Ana genişletildi ve yeni kutular eklendi. Böylece bu bölgenin ön tarafı daha savunulabilir hale geldi.
  • C Dönemeç’e çatışacak daha fazla alan ve yeni kutular eklendi.

Copy_of_Lotus-C-Bend-Before.jpg

Copy_of_Lotus-C-Bend-After.jpg

Dönen Kapılar

  • Dönen kapıların dönüşünü tamamlaması artık 8 yerine 10 saniye sürüyor. 8 saniye bu kapıların içerisinden yetenek kullanmak ya da çatışmak ve sonrasında dönüş tamamlanmadan içeri girebilmek için yeterli değildi. Burada sağlanan ek süre kapıların arkasından girilen çatışmaları sıklaştıracak ve herkesin vaktinde içeriye girebilmesini mümkün kılacak.
    • Dönen kapıların tek bir dönüşü tamamlayacağı süre arttı: 8 sn. >>> 10 sn.

MOD GÜNCELLEMELERİ

Takımlı Ölüm Kalım Savaşı

Sheriff’in 2. Aşama’daki silah ekosisteminde olması gerekenden daha iyi performans gösterdiğini fark ettik. Bundan ötürü diğer mühimmatlar pek tercih edilmiyordu. Bu değişiklikle diğer silahları da Sheriff’e karşı çatışırken etkili olacak birer seçenek haline getiriyoruz.

  • 2. Aşama – Sheriff Mühimmatı
    • Ağır Kalkanlar >>> Hafif Kalkanlar

Harita Rotasyonu

  • Takımlı Ölüm Kalım Savaşı ve özel oyunlar hariç tüm modlar rekabete dayalı harita havuzunu kullanacak.
  • Güncel harita havuzu: Icebox, Lotus, Sunset, Breeze, Ascent, Bind, Split.

PREMIER GÜNCELLEMELERİ

  • Takım Kaptanı Rolü
    • Premier takımlarına “Takım Kaptanı” adını verdiğimiz ikincil bir idari rol ekledik. Takım kaptanları oyuncu davet etmek veya oyuncuları takımdan çıkarmak gibi idari işlerde takım sahibine yardımcı olabilecek. Kaptanların takımı silme veya takım sahibini takımdan atma yetkisi olmayacak. Takım sahipleri bir oyuncuyu takım kaptanlığına terfi ettirme ve kaptanlık rolünü geri alma yetkisine sahip olacak.
  • Sıralamalar
    • Artık diğer kümelerin hem mevcut hem önceki Premier aşamalarındaki sıralamalarına Sıralamalar sekmesinin sol üst köşesinde yer alan açılır menüden erişebileceksiniz.
  • Kümeler
    • Artık ilk karşılaşmanızı oynamadan önce hangi kümeye yerleştiğinizi görebileceksiniz.
  • Playoff’lara Yükselme
    • Bu Premier aşamasında playoff’lara yükselme eşiği tekrardan 675 Premier Skoru olacak şekilde ayarlandı.
  • EMEA Bölgesi Güncellemeleri
    • EMEA bölgesinde kesimlerimizi VCT Challengers Ligi’ne yükselmeyi destekleyecek şekilde güncelledik. Challengers Açık Elemelerine nasıl katılınabileceğini ve Premier’in 2024’te espora nasıl entegre olacağını öğrenmek için bu yazıya göz atabilirsiniz.

SİLAH GÜNCELLEMELERİ

  • Outlaw oyundaki yerini aldı!
    • Cephanelik sayfamızdan en yeni silahımıza dair bilgi edinebilirsiniz.
    • Aşina olduğunuz bazı yüzleri ve Outlaw’un çatışma performansını görmek için aşağıdaki videoyu izlemeden geçmeyin.

Comments are closed