27 Views

Vizyoner, Hwei 6 Aralık 2023 saat 23.59’da çıkıyor.

Kristalis Motus Ashe, Kışın Seçilmişi Camille, Kışın Seçilmişi Thresh, Kışın Seçilmişi Senna, Kışın Seçilmişi Sylas, Kışın Seçilmişi Annie, Kışın Seçilmişi Hecarim, Kışın Seçilmişi Lucian, Kışın Seçilmişi Hwei ve Prestij Kışın Seçilmişi Camille 6 Aralık 2023 saat 23.00’te çıkıyor.

Braum

Taban mana yenilenmesi arttı. R’nin havaya savurma süresi arttı.

Braum bu sıralar hayatı uçlarda yaşıyor. Öncülerin çatışma başlatmalarına karşı bir tercih olarak aşırı güçlüyken çoğu menzilli eşleşmeye karşı pek bir şey yapamadığı için aşırı zayıf. Savunmaya yönelik başarılı bir muhafız olabilmesi için zayıf kaldığı eşleşmelerde ona biraz daha özgürlük tanımak istiyoruz. Mana yenilenmesi yeteneklerini daha sık kullanabilmesini, güçlendirdiğimiz Freljord Karşılaması da sırf çatışma başlatmak için pek etkili olmamaya devam etse de koridor dışında daha çok şey yapabilmesini sağlayacak.


Taban nitelikler

  • TABAN MANA YENİLENMESİ: 6 ⇒ 7

R – Freljord Karşılaması

  • ASGARİ HAVAYA SAVURMA SÜRESİ: 0,3 saniye ⇒ 0,6 saniye
  • İKİNCİL HEDEFİN HAVAYA SAVRULMA SÜRESİ: 0,3 saniye ⇒ 0,6 saniye

Briar

Taban zırhı azaldı, saldırı hızı oranı arttı. Q’nun hasarı arttı. W’nun ilave saldırı hızı azaldı. E’nin hasar direnci azaldı, iyileştirmesi azaldı. R’nin hasarı azaldı, hasar türü büyü hasarına dönüştü.

Oyuncular Briar’da ustalaştıkça o da ormandaki rakiplerini hapur hupur yutuyor. Haliyle kendisini biraz daha zayıflatmamız gerek. Bu değişikliklerin başta zırh deşme dizilimleri olmak üzere tüm dizilimlerini etkilemesini bekliyoruz. Bu doğrultuda R yeteneğinin hasarını büyü hasarına dönüştürüyor ve bir de saldırı hızı oranı ekliyoruz. Saldırı hızı oranının değişmesiyle birlikte Briar, Hızkesen aldığında saldırı hızı daha fazla artacak. Saldırı hızı kazandırmayan dizilimlerdeyse az çok aynı kalacak. Bunun W zayıflatmasını telafi etmesini bekliyoruz.


Taban nitelikler

  • TABAN ZIRH: 32 ⇒ 30
  • SALDIRI HIZI ORANI: 0,644 ⇒ 0,669 (Not: 1. seviyedeki saldırı hızı değişmedi.)

Q – Kudurtan Açlık

  • HASAR: 60/95/130/165/200 (+%80 İlave SG) ⇒ 60/90/120/150/180 (+%80 İlave SG)

W – Kan Cinneti

  • İLAVE SALDIRI HIZI: %60/75/90/105/120 ⇒ %55/70/85/100/115

E – Dehşet Çığlığı

  • HASAR AZALTMA: %40 ⇒ %35
  • İYİLEŞME: Azami canın %10/11,5/13/14,5/16’sı ⇒ Azami canın %9/10/11/12/13’ü

R – Mezara Kadar

  • HASAR: 150/300/450 (+%75 İlave SG) (+%110 YG) Fiziksel Hasar ⇒ 150/300/450 (+%50 İlave SG) (+%120 YG) Büyü Hasarı

Galio

Q’nun bekleme süresi azaldı.

Hâlâ umduğumuz düzeyde bir performans sergilemediği için Galio değişikliklerinin devamını getiriyoruz. Son iki düzenleme, Galio’nun haritanın çoğunu kapsayan ultisi ve büyücülere karşı dayanıklılığı gibi kendisine has yönlerini güçlendirmeye yönelikti. Bu sefer birincil dürtme veya minyon dalgası temizleme yeteneği olmasına rağmen epey yüksek bir bekleme süresine sahip Q’sunu düzenleyerek Galio oyuncularının bireysel güçlerini ve düello potansiyellerini arttırıyoruz.


Q – Savaş Yelleri

  • BEKLEME SÜRESİ: 12/11,5/11/10,5/10 saniye ⇒ 12/11/10/9/8 saniye

Gragas

Pasifin bekleme süresi artık seviyeye bağlı olarak azalıyor.

13.12 Yaması’nda Gragas’a pasifinin bekleme süresini 8 saniyeden 12 saniyeye çıkaran bir zayıflatma getirmiştik. Buna pasifin bekleme süresini oyun ilerledikçe azaltan bir güncelleme getiriyoruz. Bu güncelleme Gragas oyuncularının oyunun ileri safhalarında pasiflerine daha sık erişmelerini sağlamaya yönelik. Böylece takım savaşlarında ve yan koridorlarda hayatta kalması kolaylaşacak ama yılın başlarındaki gibi baskın bir can yenileme etkisi olmayacak.


Pasif – İçelim Güzelleşelim

  • BEKLEME SÜRESİ: 12 saniye ⇒ 1/6/11/16. seviyelerde 12/10/8/6 saniye

Ivern

Taban canı azaldı. E’nin yavaşlatması azaldı.

13.20 Yaması’nda diğer ormancıların orman temizleme hızları yavaşlarken bu durum Ivern’ü teğet geçti. Sonuç olarak oyunun en iyi ormancılarından biri haline geldi. Zaten fazla olan taban canını biraz azalttığımızda diğer ormancılarla aynı hizaya gelmesini ve orman istilalarına karşı daha zayıf olmasını bekliyoruz. Ormanın Dostu pasifinin can bedeli Ivern’ün taban canına bağlı olduğu için bu değişiklik, Ivern rakiplerinden hasar almadığı sürece onun orman temizleme becerisini etkilemeyecek. Diğer yandan isabet ettirmesi daha zor kitle kontrol yetenekleri de olduğu için Patlartohum’un istediğimizden biraz daha etkili olan yavaşlatmasını da biraz azaltıyoruz.


Taban nitelikler

  • TABAN CAN: 655 ⇒ 630

E – Patlartohum

  • YAVAŞLATMA: %50/55/60/65/70 ⇒ %45/50/55/60/65

K’Sante

W’nun mana bedeli azaldı, hasarı arttı.

K’Sante’yi geçen yamada biraz fazla zayıflattık ama yetenek setinin ele aldığımız kısımlarından genel olarak memnunuz. Q’nun sağladığı koridor güvenliğini azalttığımıza göre Yolaçan yeteneğinin koridor aşamasında daha etkin olması adına mana bedelini hafifletiyor ve güçlenmek için altına daha fazla ihtiyaç duyması adına güçlenme oranlarını arttırıyoruz.


W – Yolaçan

  • MANA BEDELİ: 60/65/70/75/80 ⇒ 40/45/50/55/60
  • HASAR: 20/40/60/80/100 (+%50 SG) (+%30 İlave Zırh) (+%30 İlave Büyü Direnci) (+ hedefin azami canının %6/7/8/9/10’u) ⇒ 20/40/60/80/100 (+%50 SG) (+%50 İlave Zırh) (+%50 İlave Büyü Direnci) (+ hedefin azami canının %6/7/8/9/10’u)

Leona

W’nun ilave zırhı ve büyü direnci arttı. R’nin hasarı arttı.

Leona bir zamanlar yaydığı ışıltıdan çok uzakta ve biraz güçlendirilse iyi olacak. Yeniden parıldaması için özellikle hücum potansiyelini arttırıyoruz. Çünkü Leona, çatışma başlatırken diğer destek şampiyonlarına kıyasla daha fazla çabalıyor ve zaten çatışma başlatma becerisi seçilmesinde önemli bir etken. İlk seviyelerdeki halini etkilememek için R yeteneğinin hasarını ve W yeteneğinin ileri safhalarda sağladığı dirençleri arttırıyoruz.


W – Tutulma

  • İLAVE ZIRH: 20/25/30/35/40 (+%20 İlave Zırh) ⇒ 20/27,5/35/42,5/50 (+%20 İlave Zırh)
  • İLAVE BÜYÜ DİRENCİ: 20/25/30/35/40 (+%20 İlave Büyü Direnci) ⇒ 20/27,5/35/42,5/50 (+%20 İlave Büyü Direnci)

R – Güneş Patlaması

  • HASAR: 100/175/250 (+%80 YG) ⇒ 150/225/300 (+%80 YG)

Lucian

E’nin bekleme süresi azaldı.

An itibarıyla tekli sırada zorlanan Lucian’ın biraz yardıma ihtiyacı var. Etkisini takımına bağlı olarak gösterebilen Tetikte pasifine getirdiğimiz son iki düzenlemeden sonra bu sefer doğrudan Lucian oyuncularına yönelik bir güçlendirme getiriyoruz. Lucian’ın erken safhalarda güçlü olması gerektiği için E yeteneğinin yüksek olan bekleme süresini azaltıyor ve orta safhalarda mevcut bekleme süresiyle aynı hizaya gelmesini sağlıyoruz.


E – Amansız Takip

  • BEKLEME SÜRESİ: 22/20/18/16/14 saniye ⇒ 19/17,75/16,5/15,25/14 saniye

Mordekaiser

Q’nun hasarı arttı. R artık kullanım anında hedefi açığa çıkarıyor.

Mordekaiser şu an pek güçlü değil. Bize de bu metal zırhın kaportasının altına bir göz atmak düşüyor. İlk olarak Savaş Sisi’nin ultisini iptal etmesine engel olan bir yaşam kalitesi güncellemesi getiriyoruz. İkinci olarak da Q’sunun yetenek gücü oranını arttırıyoruz. Böylece onu hemen tank eşyaları almaya başlamadan önce biraz daha yetenek gücü eşyası almaya teşvik ediyoruz.


Q – Mahvet

  • HASAR: 75/95/115/135/155 (+ seviyeye bağlı olarak 5-139) (+%60 YG) ⇒ 75/95/115/135/155 (+ seviyeye bağlı olarak 5-139) (+%70 YG)

R – Ölüler Âlemi

  • KAÇABİLİRSİN AMA…: Ölüler Âlemi yeteneği artık kullanım başlangıcında hedefi açığa çıkarıyor. Yani Mordekaiser ultisini kullanırken çalıya girdiğinizde artık bu yetenek iptal olmuyor. Not: Hedef, yeteneğin süresi boyunca açığa çıkarılmadığı için Ölüler Âlemi’nde çalı bulunuyorsa içinde saklanabilirsiniz.

Qiyana

Taban mana ve mana büyüme oranı arttı.

Qiyana yalnızca çok yüksek beceri düzeylerinde ortalama üstü bir performans gösterebilen ve haliyle çok yüksek bir beceri sınırı olan bir şampiyon. Bu durumu değiştirmeye pek niyetimiz yok ama Qiyana oynamanın daha az cezalandırıcı olmasını istiyoruz. Şimdiye dek sıklıkla Manaveren alsa da bu değişikliklerin ardından artık daha fazla manası olacağı için Manaveren veya Tanrıça’nın Gözü o kadar da elzem olmayacak ve diğer eşyalara öncelik verebilecek. Diğer yandan Manaveren alırsanız mana havuzu daha büyük olacağı için bu eşya daha fazla saldırı gücü ve dolayısıyla yetenek hasarı sağlayacak. Yani herkes kazanacak! Rakipleri hariç tabii. Bu durumda onlar kaybediyor.


Taban nitelikler

  • TABAN MANA: 325 ⇒ 375
  • MANA BÜYÜME ORANI: 50 ⇒ 60

Talon

Menzilli Q da artık Talon’un normal saldırısını sıfırlıyor.

Her şey tutarlılık için.


Q – Noxus Diplomasisi

  • YAŞAM KALİTESİ DEĞİŞİKLİĞİ: Q yeteneği yakın dövüş mesafesinden kullanılmasa da artık Talon’un normal saldırısını sıfırlıyor. (Not: Bu güncelleme, Q yeteneğinin yakın dövüş mesafesindeki işlevini koruması amacıyla getirildi.)

Vel’Koz

W ve E hataları giderildi.

Önceki yamadaki Vel’Koz değişikliklerinin devamını getirmek istiyorduk fakat bu değişiklikleri henüz yayınlanmaya hazır bulmadık. Giderilen hatalar da bunların bir parçasıydı fakat diğerlerinin hazır olmasını beklemek yerine hataları önceden gidermeye karar verdik.


W – Hiçlik’e Açılan Yarık

  • Vel’Koz bu yeteneği kullandıktan hemen sonra katledilirse yarığın ilk yarısının başarısız olmasına yol açan hata giderildi.

E – Tektonik Bozucu

  • Vel’Koz azami menzildeyken Sıçra kullandığında veya geri savrulduğunda yeteneğin başarısız olmasına yol açan hata giderildi.
  • Vel’Koz kullanım esnasında Sıçra kullanırsa veya geri savrulursa Tektonik Bozucu’nun atışı artık onun yeteneği kullandığı konumda beliriyor.

Zeri

Saldırı gücü büyüme oranı arttı. W’nun hasarı arttı.

Eski şok edici günlerinden uzak kalan Zeri’nin biraz şarj olmaya ihtiyacı olduğunu düşünerek saldırı gücünü arttırıyoruz.


Taban nitelikler

  • SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI: 1,3 ⇒ 2

W – Ultraşok Lazeri

  • HASAR: 20/60/100/140/180 (+%130 SG) (+%25 YG) ⇒ 30/70/110/150/190 (+%130 SG) (+%25 YG)

2023 Sezonu – 2. Mevsim, 9 Ocak 2024 saat 23.59’da sona eriyor.

2024 Sezonu – 1. Mevsim de LA1 ve NA1 sunucuları hariç 10 Ocak 2024 saat 12.00’de başlıyor. Bu iki sunucunun başlangıç saatleri şöyle:

  • LA1: 10 Ocak 2024 saat 18.00
  • NA1: 10 Ocak 2024 saat 18.00

Sezon geçişi geçmiştekilere benzer bir süreçte ilerleyecek. Önce dereceli sıralar birkaç saatliğine devre dışı olacak ve 14.1 Yaması çıktığı gibi devreye girecek. Birkaç saat sonraysa da 1. Mevsim resmen başlayacak! Dereceli sıra devre dışıyken oynadığınız dereceli karşılaşmalar, yeni sezondaki ilerlemenizde geçerli sayılmayacak.

Sunucu transferleri sezonun bitmesinden önce devre dışı kalacak ve tüm sezon sonu ödülleri dağıtıldıktan sonra yeniden etkinleştirilecek.

Bölge Saat Dilimi Yerel Saatle Sezon Bitişi
OC1 Avustralya Doğu Yaz Saati (AEDT) 9 Ocak 2024 saat 23.59
JP1 Japonya Standart Saati (JST) 9 Ocak 2024 saat 23.59
KR1 Kore Standart Saati (KST) 9 Ocak 2024 saat 23.59
RU Moskova Standart Saati (MSK) 9 Ocak 2024 saat 23.59
EUN1 Orta Avrupa Saati (CET) 9 Ocak 2024 saat 23.59
TR1 İstanbul, Türkiye’deki saat dilimi (GMT+3) 9 Ocak 2024 saat 23.59
EUW1 Greenwich Saati (GMT) 9 Ocak 2024 saat 23.59
BR1 São Paulo, Brezilya’daki saat dilimi (GMT-3) 9 Ocak 2024 saat 23.59
LA2 Buenos Aires, Arjantin’deki saat dilimi (GMT-3) 9 Ocak 2024 saat 23.59
LA1 Merkezi Standart Saati (CST) 9 Ocak 2024 saat 23.59
NA1 Pasifik Standart Saati (PST) 9 Ocak 2024 saat 23.59
PH Filipin Standart Saati 9 Ocak 2024 saat 23.59
VN Çinhindi Saati (GMT+7) 9 Ocak 2024 saat 23.59
SG Singapur Standart Saati (GMT+8) 9 Ocak 2024 saat 23.59
TH Çinhindi Saati (GMT+7) 9 Ocak 2024 saat 23.59
TW Taipei Standart Saati (GMT+8) 9 Ocak 2024 saat 23.59

Comments are closed